Plánovaný výpadek – Registrace a správa .SK domén
24. 8. 2017

Vážení zákazníci, Centrální registr .SK domén plánuje na konci tohoto měsíce změnu pravidel a přechod na nový systém. Ve čtvrtek 31.8.2017 dojde ve večerních hodinách k pozastavení možnosti registrace .SK domén a jejich správy v Zákaznickém centru. K obnovení možnosti registrace .SK domén by mělo dojít v sobotu 2.9.2017 v dopoledních hodinách. Správa .SK domén v Zákaznickém centru by měla být […]

Plánovaný výpadek – VPS FC Linux
11. 7. 2017

Vážení zákazníci, Ve středu 12. 7. 2017 dojde mezi 05:00 – 06:00 k bezpečnostní aktualizaci serverů, na kterých běží některé služby VPS FC s operačním systémem Linux. Po skončení aktualizace bude nutné servery restartovat. Výpadek může trvat až jednu hodinu. Děkujeme za pochopení.

Plánovaný výpadek – VPS FC Linux
10. 7. 2017

Vážení zákazníci, V úterý 11. 7. 2017 dojde mezi 00:00 – 02:00 k bezpečnostní aktualizaci serverů, na kterých běží některé služby VPS FC s operačním systémem Linux. Po skončení aktualizace bude nutné servery restartovat. Výpadek může trvat až jednu hodinu. Děkujeme za pochopení.

Systémy jsou plně funkční
9. 7. 2017

Všechny naše systémy a služby jsou plně funkční a není plánována žádná podstatná odstávka. O případných menších údržbách systémů informujeme standardními informačními kanály.

Výpadek .SK WHOIS
8. 7. 2017

Vážení zákazníci, centrální registr .SK domén má momentálně výpadek na své WHOIS databázi. Z toho důvodu nelze ověřit dostupnost domén a domény nelze registrovat, ani převádět. Všechny pokusy o ověření dostupnosti .SK domény vrací hodnotu “neplatná” doména. Jakmile bude .SK WHOIS opět dostupný, budete moci nové domény opět registrovat. Děkujeme za pochopení

Plánovaný výpadek Windows sdíleného hostingu
28. 6. 2017

Vážení zákazníci, od 5. 7. do 6. 7. 2017 dojde k updatu serverů, na kterých jsou zřízené virtuální servery sdileného hostingu s operačním systémem Windows. Update povede k několika minutovému výpadku na každém hostovaném serveru. Děkujeme za pochopení.

Plánovaný výpadek – VPS FC Linux
24. 5. 2017

Vážení zákazníci, V pátek 26. 6. 2017 dojde mezi 5. – 6. hodinou k bezpečnostní aktualizaci serverů, na kterých běží některé služby VPS FC s operačním systémem Linux. Po skončení aktualizace bude nutné servery restartovat. Výpadek může trvat až jednu hodinu. Děkujeme za pochopení.

Porušení filesystému na uvirt56
25. 4. 2017

Vážení zákazníci, kolem 7. hodiny ranní došlo k porušení filesystému na sdíleném serveru uvirt56. Pokud Váš hosting funguje na tomto serveru, nebylo možné na něj v době výpadku zapisovat data. Některé stránky nemusely vůbec fungovat. Obnova dat proběhla z obrazu dat v době poruchy. K úplné obnově všech virtuálních serverů došlo ve 13:30. Omlouváme se za způsobené potíže.

Omezení dostupnosti emailových služeb
8. 2. 2017

z důvodů technických potíží nebylo v době od 12:00 – 12:50 dostupné přihlášení do emailových schránek. Emailové zprávy byly v pořádku přijímány. Ostatní služby fungují bez potíží. Omlouváme se za způsobené potíže.

Omezení dostupnosti některých VMS
7. 1. 2017

z důvodů technických potíží nebyly v době od 20:30 – 21:30 dostupné některé VMS servery a subservery na nich zřízené. Nyní všechny služby běží v pořádku. Děkujeme za pochopení.

Výpadek zákaznického centra a objednávky
4. 1. 2017

Vážen zákazníci, z důvodu aktualizace našich systémů dojde k výpadku funkce zákaznického centra a objednávkového systému. Aktualizace bude spuštěna ve 21:00. Výpadek nebude trvat déle než pět minut. Všechny služby našich zákazníků budou fungovat bez jakýchkoliv potíží. Děkujeme za pochopení.

Omezení dostupnosti některých služeb a zákaznického centra
12. 8. 2016

Vážení zákazníci, z důvodů technických potíží nebylo v době 14:30 – 15:05 dostupné Zákaznické centrum, přihlášení do emailových schránek přes webové rozhraní webmail.active24.com a nové objednávky. Do schránek fungovalo přihlášení přes alternativní adresu rc.active24.cz. Omlouváme se za způsobené potíže. Všechny služby zákazníků fungují v pořádku.

Dočasný výpadek emailových služeb
3. 6. 2016

Vážení zákazníci, dnes ve 13:40 – 14:20 došlo k zahlcení našich příchozích i odchozích emailových serverů. Z toho důvodů se nedařilo odeslat ani přijmout emailové zprávy. Tento výpadek však NEZPŮSOBIL ztrátu žádných přijatých ani odeslaných zpráv. Omlouváme se za způsobené potíže.

Dočasný problém s dostupností úložiště
15. 2. 2016

Vážení zákazníci, z důvodů technických potíží máme momentálně nedostupná některá úložiště pro VMS servery a některé servery sdíleného hostingu. Omlouváme se za způsobené potíže. Naši technici usilovně pracují na odstranění problému.

Dočasné omezení dostupnosti některých služeb a zákaznického centra
29. 1. 2016

Vážení zákazníci, V době od 10:35 – 11:00 došlo k DDos útoku, který na dočasnou chvíli vyřadit chod některých služeb našich zákazníků a přihlášení do zákaznického centra. Služby našich zákazníků jsou nyní již plně dostupné. Velice se omlouváme a děkujeme za pochopení.

Dočasné omezení dostuposti zákaznické podpory
23. 1. 2016

Vážení zákazníci, velice se omlouváme za momentální zhoršenou dostupnost zákaznické podpory, způsobenou výpadkem elektrického proudu v našich kancelářích. Momentálně jsme připojeni přes náhradní záložní linku. Do obnovení dodávky elektrického proudu, prosíme o pochopení a trpělivost při vyřizování Vašich dotazů. Tento výpadek žádným způsobem neohrožuje funkčnost služeb našich zákazníků. Děkujeme za pochopení.

Odstávka zákaznického centra
12. 2. 2015

Važení zákazníci, v pátek 13.2.2015 mezi 6:00 a 7:00 proběhne upgrade serveru Zákaznického centra. Omluvte prosím plánovaný výpadek v rozsahu cca půl hodiny. Děkujeme za pochopení

Dočasně nefungující přihlašování e-mailem do zákaznického centra
12. 2. 2015

Vážení zákazníci, z technických důvodů momentálně nefunguje přihlašování pomocí e-mailových účtů do našeho zákaznického centra. Tento problém naši technici momentálně řeší. Přihlašování pomocí klasického zákaznického UID funguje normálně. Děkujeme za pochopení.

Výpadek VPS
2. 2. 2015

Na jednom ze serverů, kde běží zákaznická VPS, došlo k neplánovanému restartu. Online bude cca během 20 minut. Omlouváme se za komplikace.

Aktualizační odstávka SAN switchů 14. – 15.1.2015
9. 1. 2015

Vážení zákazníci, v noci ze středy 14.1.2015 na čtvrtek 15.1.2015 v čase 0:00-2:00 proběhne důležitý upgrade firmware dvou switchů, do kterých je zapojena významná část našich služeb, jedná se o Linux hosting (i DB a mail servery), Windows hosting (i DB servery), VMS, VPS a služby Mojestránky. Servery zapojené do těchto switchů budou bez konektivity […]

21.11.2014 Nefunkční hosted exchange e-maily standard
21. 11. 2014

Vážení zákazníci, vzhledem k technickým problémům v naší zahraniční centrále právě nefungují zcela správně některé starší služby jako hosted exchange e-maily Standard. Funkčnost našich hlavních mailových ani hostingových služeb není tímto výpadkem nijak dotčena. Naši zahraniční kolegové na odstranění tohoto výpadku již pracují, odhadovaný čas dokončení opravy všech databází je neděle 23.11.2014 časně zrána. Budeme […]

2.9.2014 Selháni filesystému na poštovních serverech
2. 9. 2014

Vážení zákazníci, omlouváme se za zhoršenou dostupnost e-mailových služeb z důvodu probíhajícího restartu a testu mailového serveru po selhání filesystému několika našich poštovních serverů. Do 16:30 by mělo být vše v pořádku. Děkujeme za pochopení.

12.8.2014 Úplná migrace windows hostingu
11. 8. 2014

Vážení klienti, od úterní noci, tedy 12.8. do páteční noci 15.8.2014 budeme migrovat postupně sdílený hosting na platformě MS Windows, MSSQL databáze, VMS, APS, VPS a servery Vltavy 2000 na nový cluster. Výpadek bude v průměru pro každou službu v řadě několika minut. Nové eshopové řešení je již zmigrovano. Jedná se o kompletní upgrade naší […]

11.7.2014 Čelíme rozsáhlému DDos útoku – zhoršená dostupnost e-mailových služeb
11. 7. 2014

Vážení zákazníci, omlouváme se za zhoršenou dostupnost e-mailových služeb z důvodu probíhajícího masivního DDos útoku na jeden z našich poštovních serverů. Naši technici s tímto problémem bojují, příčina je nám již známa a snažíme se o její co nejrychlejší odstranění. Provoz serverů odchozí pošty jsme odklonili pouze na servery nezasažené útokem a tím jsme dočasně […]

4.7. – 7.7.2014 Stěhování storage clusterů do nového datacentra
4. 7. 2014

Vážení zákazníci, od 4.7.2014 do 7.7.2014 vždy v nočních hodinách dojde v rámci stěhování datacentra k přesunu všech storage clusterů, tedy prakticky všech dat sdíleného hostingu. V tomto servisním okně neočekáváme žádné výpadky, ale u stěhování takto složitého systému existuje samozřejmě riziko nepředpokládaného problému vždy. V pesimistickém scénáři počítáme maximálně se zhoršenou odezvou storage clusteru. […]

2. a 3. 7. 2014 Stěhování e-mailové platformy do nového datového centra
1. 7. 2014

Vážení zákazníci, v nocích ze 2. na 3.7. a ze 3. na 4.7.2014 vždy v čase mezi 22:00 – 02:00 dojde v rámci stěhování datacentra k přesunu celé e-mailové platformy našich klientů. V těchto dvou servisních oknech je proto plánováno několik výpadků e-mailových služeb v řádech minut. Děkujeme za pochopení.

26.6.2014 Změny v SAN infrastruktuře
24. 6. 2014

Vážení zákazníci, 26.6.2014 v čase mezi 22:00 – 04:00 27.6.2014 dojde v rámci stěhování datacentra k přepojení dvou storage serverů, rozpojení kruhu, stěhování dvou SAN switchů, upgrade LAN-SAN propoje na 10Gbps. Je proto plánována odstávka cca 10 min všech služeb na Windows clusteru (celý Windows sdílený hosting, VPS, VMS, APS i eshopy). Preventivně řízeně na […]

Dočasné omezení dostuposti zákaznické podpory na telefonech
21. 5. 2014

Vážení zákazníci, velice se omlouváme za momentální zhoršenou dostupnost telefonních linek naší zákaznické podpory, způsobenou výpadkem lokální konektivity našich kanceláří. Jsme momentálně připojeni přes náhradní záložní linku. Do obnovení plné konektivity tedy prosíme o pochopení a trpělivost při vyřizování telefonních hovorů případně o využití e-mailového kanálu či chatu ze zákaznického centra. Děkujeme za pochopení.

Aktuální informace o migraci datového centra ACTIVE 24
16. 5. 2014

Veškeré aktuální informace týkajících se plánovaných odstávek v souvislosti s migrací našeho datového centra naleznete vždy na těchto stránkách .

23..4.2014 nefunkční ověřování a automatická registrace u zahraničních domén
23. 4. 2014

Vážení zákazníci, vzhledem k technickým problémům v naší zahraniční centrále právě nefunguje ověřování dostupnosti všech domén kromě .CZ a ani jejich automatická registrace a některé starší služby jako eZ Publish nebo hosted exchange e-maily Standard. Funkčnost .CZ domén, našich mailových ani hostingových služeb není tímto výpadkem nijak dotčena. Naši kolegové na odstranění tohoto výpadku již […]

18.4.2014 Upgrade linuxových VPC FC serverů
16. 4. 2014

Vážení zákazníci, dne 18.04.2014 v době od 00:00 do 01:00 bude probíhat aktualizace virtuálního prostředí Linux VPS Full Control serverů a jejich následný restart. Tato údržba může způsobit nedostupnost serveru, která by neměla přesáhnout 30 minut. Děkujeme za pochopení.

28.11.2013 DNS amplification DDoS útok
28. 11. 2013

Konektivita s vodafone obnovena cca v 11:30.

28.11.2013 DNS amplification DDoS útok
28. 11. 2013

Čelíme DNS amplification DDoS útoku. Týká se hlavně dostupnosti služeb na serveru uvirt34 ze zahraničí. Může se týkat i některých klientů připojených přes Vodafone CZ. Ukazuje se, že proběhlé investice do sítě se vyplácí, až na tento jeden server, na kterém je omezena zahraniční konetivita nejsou postiženy žádné jiné služby našich klientů. O situaci informujeme […]

Informace o výpadku ze 24.10.2013
25. 10. 2013

Vážení zákazníci, velice se omlouváme za mimořádný výpadek provozu našich služeb, ke kterému došlo dne 24.10.2013. Výpadek byl způsoben úplným selháním klimatizace ze strany provozovatele datového centra Ce Colo a proběhl v době od 22:30 do 23:30 a týkal se celé řady dalších zákazníků v tomto datovém centru. Našim technikům se podařilo provoz všech postižených […]

Upgrade SAN infrastruktury
17. 10. 2013

Vážení zákazníci, v noci ze soboty 19.10. na neděli 20.10. (22:00-6:00) budeme provádět migraci na nové SAN switche. Pomocí těchto switchů zajistíme nepřetržitou funkci SAN sítě i v případě výpadku celé napájecí větve nebo více jednotlivých fází. Pokračujeme tak ve zvyšování odolnosti našich služeb proti výpadkům napájení. Switche také zvýší propustnost páteře SAN na 40Gbps […]

Mimořádný výpadek datacentra 17.8.2013 – oficiální vyjádření
17. 8. 2013

Vážení zákazníci, v sobotu 17. srpna v době od 10:15 do 10:32 došlo v našem datovém centru k neočekávanému výpadku napájení elektrické energie, který byl způsoben závadou na straně provozovatele datového centra, a který se bohužel dotkl většiny námi provozovaných služeb. Dle vyjádření provozovatele datového centra došlo při plánované údržbě elektroinstalace k selhání funkce jednoho […]

Mimořádný výpadek napájecího zdroje content switche
9. 5. 2013

Vážení zákazníci, velice se omlouváme za mimořádný výpadek provozu některých webových prezentací na windows serverech, ke kterému došlo dne 9. 5. 2013 v odpoledních hodinách, přesně od 16:10 – cca. 16:40. Důvodem byla závada na napájecím zdroji content switche. Děkujeme za pochopení.

Mimořádný výpadek virtuálního serveru platformy windows
24. 4. 2013

Vážení zákazníci, velice se omlouváme za mimořádný výpadek provozu některých webových prezentací na windows serverech, ke kterému došlo dne 24. 4. 2013 v dopoledních hodinách, přesně od 10:19 – cca. 11:15. Důvodem bylo selhání jednoho ze serverů. Aplikace technici přesunuli na jiný server. Děkujeme za pochopení.

Pondělní DDoS útoky na naše služby
4. 3. 2013

V pondělí 4.3.2013. v době od 08:30 do 09:00 jsme čelili rozsáhlým distribuovaným DoS útokům vedeným proti webům našich zákazníků. To vedlo k přetížení hlavního firewallu a v důsledku tohoto došlo k nedostupnosti části služeb a naší zákaznické podpory. Proti útokům jsme okamžitě podnikli vhodná protiopatření. V tuto chvíli je situace stabilizovaná a poskytované služby jsou opět dostupné v obvyklé kvalitě.

Úprava konfigurace hraničního routeru
15. 2. 2013

Dne 16. 2. 2013 od 00:00 do 02:00 bude probíhat úprava konfigurace (netflow – IPv6) hlavního hraničního routeru (síťový prvek) v primárním datovém centru. V uvedeném servisním okně lze předpokládat chvilkové výpadky v dostupnosti našich služeb, které by však neměly v součtu přesáhnout 30 minut. V případě vzniku nepředvídatelných událostí naleznete na tomto místě další […]

Úprava konfigurace hraničního routeru
13. 2. 2013

Dne 14. 2. 2013 od 00:00 do 02:00 bude probíhat úprava konfigurace hlavního hraničního routeru (síťový prvek) v primárním datovém centru. V uvedeném servisním okně lze předpokládat chvilkové výpadky v dostupnosti našich služeb, které by však neměly v součtu přesáhnout 30 minut. V případě vzniku nepředvídatelných událostí naleznete na tomto místě další informace.

Plánovaný restart SAN switche
10. 1. 2013

Dne 11.1.2013 od 00:00 do 02:00 bude probíhat restart eventuelně výměna SAN switche (síťového prvku) v primárním datovém centru v rámci sítě datového úložiště. V uvedeném servisním okně lze předpokládat krátké výpadky (v řádu jednotek minut) v dostupnosti našich služeb, které by však neměly v součtu přesáhnout 30 minut. V případě vzniku nepředvídatelných událostí naleznete […]

Test funkčnosti zapojení našich nových hraničních routerů
7. 1. 2013

Dne 10. 1. 2013 od 00:00 – 02:00 budeme preventivně testovat redundantní zapojení našich nových hraničních routerů. Test provedeme skutečným odpojením primárního routeru a prověříme tak, zda dochází ke správnému přesměrování provozu na sekundární router po dalších optimalizacích. Testy souvisejí s výměnou našich hraničních síťových prvků, upgradem připojení našeho datového centra na 10 Gbps a […]

Krátkodobé přerušení provozu Zákaznického centra
22. 10. 2012

Vzhledem ke končící podpoře operačního systému na serveru, který zajišťuje funkčnost našeho Zákaznického centra (https://centrum.active24.cz), provedeme dne 25. 10. 2012 od 07:00 do 07:30 jeho upgrade na aktuální verzi. Tímto zásahem dojde ke krátkodobému přerušení provozu Zákaznického centra, který by neměl překročit 15 minut. Konkrétně se výpadek projeví nemožností se přihlásit do Zákaznického centra – […]

Test funkčnosti zapojení našich nových hraničních routerů
11. 10. 2012

Dne 12. 10. 2012 od 00:00 – 02:00 budeme opět testovat redundantní zapojení našich nových hraničních routerů. Test provedeme skutečným odpojením primárního routeru a prověříme tak, zda dochází ke správnému přesměrování provozu na sekundární router po dalších optimalizacích. Testy souvisejí s výměnou našich hraničních síťových prvků, upgradem připojení našeho datového centra na 10 Gbps a […]

Test funkčnosti zapojení našich nových hraničních routerů
25. 9. 2012

Dne 26. 9. 2012 od 00:00 – 02:00 budeme testovat redundantní zapojení našich nových hraničních routerů. Test provedeme skutečným odpojením primárního routeru a prověříme tak, zda dochází ke správnému přesměrování provozu na sekundární router. Ověříme tak, že jsme provedli výměnu našich hraničních síťových prvků správně. Akce je posledním krokem upgradu připojení našeho datového centra z […]

Zvyšování rychlosti připojení našeho primárního datového centra z 1 na 10 Gbps
12. 9. 2012

Dne 13. 9. 2012 od 01:00 – 03:00 budeme zvyšovat rychlost připojení našeho primárního datového centra z 1 na 10 Gbps. Zároveň dokončíme i zvýšení propustnosti naší vnitřní páteřní sítě na 2×10 Gbps. Cílem uvedených změn je připravit naši síťovou infrastrukturu na růst datového provozu v budoucnu a zvýšit její odolnost vůči DoS útokům. V […]

Výměna hlavního hraničního routeru v primárním datovém centru
3. 9. 2012

Vážení zákazníci, dovolujeme si vás informovat, že dne 5. 9. 2012 od 1:00 do 5:00 bude probíhat výměna hlavního hraničního routeru (síťový prvek) v primárním datovém centru za nový. V uvedeném servisním okně lze předpokládat krátké výpadky dostupnosti našich služeb, které by však neměly (v součtu) přesáhnout 30 minut. Delší výpadky nepředpokládáme, dostupnost našich služeb […]

Výměna záložního hraničního routeru v sekundárním datovém centru
28. 8. 2012

Dne 28.8.2012 od 22:00 do 02:00 bude probíhat výměna záložního hraničního routeru (síťový prvek) v sekundárním datovém centru za nový. Plánovaná délka údržby je 20 minut, nepředpokládáme žádný výpadek v poskytování našich služeb. V případě vzniku nepředvídatelných událostí naleznete na tomto místě další informace.